Egészségügyi vészhívó
Segélyhívó rendszerünk folyamatos biztonságot nyújt idős, beteg, mozgásukban korlátozott, vagy elszigetelt helyen élő emberek számára, a saját otthonukban. Egy könnyen kezelhető eszköz, és egy piacvezető távfelügyeleti szolgáltató szaktudásának párosításából született meg az egészségügyi vészjelző távfelügyeleti szolgáltatása, mely a betegek és hozzátartozóik számára egyaránt megnyugtató megoldást jelenthet egészségügyi vészhelyzetekre. A segélyhívó szolgáltatását elsősorban szociális intézményeknek ajánljuk, de magánszemélyek is igénybe vehetik.Csak két gombnyomás és érkezik a segítség!
- A rendszer alapjául szolgáló Easy5+ egy új, kisméretű és könnyű vezeték nélküli készülék, kifejezetten idős emberek számára kifejlesztve
- a kezelést nagyméretű, színes nyomógombok teszik egyszerűvé
- nyakba akasztva is hordható, így használata nem helyhez kötött
- a készülék kétirányú kommunikáció létesítésre alkalmas és a működéshez nincs szükség külön központi egységre
Magánszemélyek részére: | Szociális intézmények részére: |
Magánszemélyek részére értesítéses szolgáltatásként biztosítjuk az egészségügyi távfelügyeletet az alábbiak szerint: | Intézmények részére kétféle módon biztosítjuk az egészségügyi távfelügyeletet: értesítéses szolgáltatásként kivonuló szolgáltatásként (bizonyos területeken) |
Vészjelző készülék egyszeri rendszerbelépési díja: | Vészjelző készülék egyszeri rendszerbelépési díja: |
10 000 Ft + Áfa/készülék Bruttó: 12 500 Ft/készülék | egyedi árajánlat alapján |
A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás technikai hátterének biztosítása, valamint a diszpécserszolgálat értesítéses szolgáltatásának havidíja: | A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás technikai hátterének biztosítása, valamint a diszpécserszolgálat szolgáltatásának havidíja: |
4 000 Ft + Áfa/hó/ellátott Bruttó: 5 000 Ft/hó/ellátott | egyedi árajánlat alapján |
Ajánljuk egészségügyi vészjelző távfelügyelet szolgáltatásunkat:
- idős embereknek, beteg embereknek, mozgáskorlátozottaknak
- elszigetelt helyen , pl. a tanyavilágban élőknek
- otthoni ápolást nyújtó szolgálatoknak, családsegítő intézményeknek
- őrszolgálatoknak vészhelyzetekre
Ma azonban már létezik olyan szolgáltatás, mellyel az otthoni ápolás kiegészíthető egy 24 órás távfelügyeleti kapcsolattal.
A távfelügyeleti szolgáltató az egészségügyi vészhívókról beérkező jelzéseket folyamatosan, napi 24 órában figyeli, és a segítő szolgálattal kötött szerződésben foglaltaknak megfelelően, a gondozott személy adatainak birtokában intézkedik.
Fontos információt jelent a távfelügyelet számára az ápolásra szoruló esetleges gyógyszerérzékenysége, állandó betegségei és gyógyszerei, kezelőorvosának elérhetősége, a lakásba jutás feltételei (pl.: van-e kutya a háznál), illetve fontos tudni azt is, hogy az ellátott személy mennyire képes az együttműködésre.
Ezután a diszpécserszolgálat értesíti a megadott segítségnyújtó szolgálatot, amely a helyszínre küldi ügyeletes gondozóját. Jogszabályilag meghatározott, hogy a gondozónak a bejelentéstől számított 30 percen belül a helyszínre kell érkeznie. A gondozó ellátja a beteget, illetve amennyiben erre szükség van, mentőt, vagy illetékes hatóságot hív a helyszínre. Szükség esetén értesíti a gondozott személy hozzátartozóit is.
Előfordulhat olyan eset is, amikor a vészjelzés után a távfelügyelet nem tudja visszahívni a gondozott személyt, mert például hallássérült, vagy olyan állapotban van, hogy nem képes a kommunikációra. Ebben az esetben a diszpécserszolgálat rögtön a segítségnyújtó szolgálatot értesíti.
Az egészségügyi vészhívó jelzéseit a távfelügyeleti szolgáltatónál garantáltan fogadja valaki; így éjjel, nappal, hétvégén, ünnepnapokon is használható. A távfelügyeleti központ előzetesen megadott információkkal rendelkezik minden gondozottról.
Nyilvántartják, ha az ápolásra szoruló valamilyen állandó betegségben szenved, azt, hogy milyen az általános egészségi állapota, hogy esetében fennáll-e valamilyen állandó veszélyeztetettség, illetve a távfelügyelet számára megadható azon rokonok, szomszédok telefonszáma, akiket probléma esetén értesíteni kell.
A riasztást fogadó szolgálatnak biztosítania kell, hogy az életveszélyt jelző hívások 80%-át 30 másodpercen belül, a hívások 98,5%-át pedig 60 másodpercen belül fogadja.
Nem életveszélyt jelző riasztások esetén a hívások 80%-át 90 másodpercen belül, a hívások 98,5%-át pedig 180 másodpercen belül kell fogadnia.
A gondozotthoz való 30 percen belüli kiérkezés biztosítására a 9/2006. XII.27. SZMM rendelet 3 paragrafus 2. bekezdése vonatkozik.